sábado, enero 12, 2008

ÁNGEL GONZÁLEZ. MAESTRO

""Yo no tengo la culpa de haber bebido desde tan joven tanta sed de sangre, tanto deseo de morder la vida, tanto amor". Ángel González

...Tenía preparáu esti homenaxe pa incluílu n'otra sección, pero la perra vida esta ye así, y les osties vienen daes de improviso. Güey, tristemente enterome de que el gran Ángel González morría en Madrí de madrugada. Poeta de la experiencia siempre amable, cercanu, con una gran simpatía y buen sentíu del humor, poseedor d'una socarronería que lu ayudaba a llevar un poco meyor el a veces triste y melancólicu oficiu de poeta.
Fae más de diez años, n'una noche de calor en Xixón, asistímos a esi festival llocu que ye la Semana Negra Allí, viendo en directo a Módena City Ramblers-con quien lluego cantaríemos, aunque eso eso ye otra historia- , con un vasu whisky nes manes y disfrutando como el que más taba Ángel González. Acercamonos a velu, movíos por la admiración que sentiemos y pudimos charrar con él, cambiar impresiones y comprobar que yera todo amabilidá y humildá. Recuerdo habélu llamao maestru, y el contestome " Maestru no hombre, Ángel, llamame Ángel". De todo aquello queda esti testimoniu gráficu, con El Patrón como fotográfu- tába ehí tamien, y un recuerdu imborrable que trae una sonrisa a los mios llabios cada vez que lléo un poema suyu o lu siento-agora, sentía- na radio o na tele.

En Noviembre del 97, acompañau por el Robe pudiemos asistir a un homenaxe que-y dieron n'uviéu pa hablar de la llamada xeneración de los 5O, la de los poetas de la experiencia. Fue una maravilla sentílu hablar, llanu, afable, cercanu, humilde - hasta-y daben vergüenza los aplausos.Emociónome y ríome al recordar como Caballero Bonald relataba les histories en les que él y Ángel González pasaben hores de bar en bar, sin ver la hora de marchar, compartiendo vida, experimentando pa' escribir, escribiendo pa experimentar. Impresionante, tamién, fue sentir en vivo y en directo Palabras para Julia de voz de su autor,el gran Agustín Goytisolo-tristemente fallecíu-, y los poemas de Claudio Rodriguez, del propiu Caballero Bonald, recitaos por ellos mismos, o los de Gil de Biedma en boca de Rosa Regás. Poder haber visto a estos xenios de la pallabra en directo, a 4 metros de mi, ye un privilexiu que dame felicidá verdadera. Al final del recital pudiemos dir a saludalu y a felicitalu, comprobando unas vez más que yera una persona de les que nun defrauda, amable cercanu, buenu. Aunque ya nun te, les sos pallabres quedaran siempre entre los que lu admiramos y disfrutamos, entre los que, aunque a él nun -y gustara, lu consideramos un maestru de l'arte d'escribir, y saber vivir. Dedico-y esti recuerdu mientres brindo por él con un buen Whisky de Malta. Tes onde tes seguirás dando pallabres y vida, maestru, perdón, Ángel.

8 comentarios:

gorki75 dijo...

Joder Chela, justo iba poner yo algo también, porque tuvo viendo el documental que echó la 2, de su infancia y juventú nesta nuesa ciudá, y el posterior exiliu con tola familia a Páramo de Sil. Emocionante de verdá.
¡qué gran momento aquel de la semana prieta! por cierto ¿tiré yo la foto? sino ¿onde taba metíu?

gorki75 dijo...

Vaya, donde dije "tuvo" quería decir "tuve"

Chela dijo...

Muy buenu'l reportaxe...tamién lu vi.
La foto tirástela tu,sí, como queda escrito na historia que cuento.

Chela dijo...

Vaya semana jejejeje!
Tienen que aparecer eses fotos con los Módena, seguro que les tien alguna d'estes, o has de mirar tu a ver....Podíemos facer un reportaxe conxuntu de aquella noche: Amparanoia y la botella pacharan que bebimos tu y yo a medies, Color Humano, les 40 botelles de sidra, Bella Ciao, etc...

gorki75 dijo...

Equivóqueste Chela, nun fue la misma noche, son dos noches distintes, lo de Color Humano (Amparanoia nun tocó, me parez) fue un sábado que habíamos ido con Robi y Mari en alsa, pero lo otro lo de Ángel González y los Modena fue otro día (me parez que de semana), que sólo habíamos ido con Simona y Roberta, que creo que de hecho fue cuando sacamos unes fotos na playa. De la misma semana pero días distintos.
Yo fotos nunca tuve de esi día, las que llevaban cámara eran Simona y Roberta. Pero sí que prestaría recuperales...

Chela dijo...

Qué no joer, que Amparanoia si tocó, que cantaba yo esa de " Mi amor se fué, se fué, se fué" dedicandoyla a la lloca de Rea.... mientres comparttíamos la botella pacharán

y esa de Modena y Ángel González ye la de les botelles de sidra, fonsu, los mudos y Robi y Mariana refugiaes na carpa dance, por eso nun taben con nos en esi momentu.....Juraría eh?

gorki75 dijo...

Lo de Amparanoia, sí ties razón, ye verdá, pero de lo otro toi segurísimo, fue otro día, antes del otru, que era el último día de la semana negra. Lo de les botelles de sidra, con Fonsu y los sordos sí ye del mismo día que lo de Amparanoia.
Pero bueno, ye lo mismo...

Chela dijo...

tenemos que facer un reportqaxe d'esi día pero los dos xuntos jejejeje
pa que nun se mos olviden les coses.... o pa mezclales más jejejejejee
tamos apañaos de memoria los dos jejejejejee
un abrazu